Maria

Santa Barbara City College

SANTA BARBARA, I MISS YOU

Kategori: Santa Barbara

Kommentarer

  • hedvig säger:

    Hej!!
    Jag tar studenten nu till sommaren och har i många år haft planer på att åka till Usa och plugga men samtidigt leva livet.
    Jag har kollat upp väldigt mycket saker men har inte bestämt om jag vill läsa ett år elller fristående kurser i två terminer.. Hur gjorde du?
    Och vad fick du med dig från skolan, var det graduation eller hur tilldelades ni era betyg? Vet du om det finns möjlighet att bo i värdfamilj eller föredrar du studenthemmen?
    Förlåt för många frågor.. :)

    2013-11-10 | 11:38:30
  • Thea säger:

    Heej!
    Jag är till 99% säker att jag åker till Santa Barbara nästa höst efter att jag tagit studenten så har lite frågor.
    Ungefär hur bra måste man vara i engelska för att klara sig?
    Känner du att du nu kan tala engelska flytande nu?
    Hur var boendet?
    Umgås man med personer från andra nationaliteter eller är det främst bara svenskar?
    Jag är 95 vilket gör att jag är 19/20 när jag är där. Hur gamla är de flesta, vill inte bli den som får sitta hemma när alla andra drar ut?

    Svar: Hej!Så länge du känner dig att du kan klara dig på engelskan så är det lugnt, du kommer lära dig jättemycket där borta!
    Jag känner mig mycket mer säker på engelska än vad jag gjorde innan, jag behöver inte tänka efter lika mycket innan jag pratar och man lär sig massor av nya ord så länge du ser till att umgås med amerikanare eller andra nationaliteter som inte är svenskar.
    Jag hade ett väldigt dåligt boende och jag rekommenderar verkligen inte Active Student Housing. Jag bodde tillsammans med fem andra tjejer i ett alldeles för litet hus, hyresvärden var värdelös, städarna snodde saker m.m.
    Det är sjuuukt mycket svenskar och mina bästa vänner där nere var svenskar. Men det beror helt på vad du gör det till, du kan ju välja att umgås med amerikanare eller andra nationaliteter. Gör du inte det känns det bara som om du är på semester med massa svenskar, försökt att undvika det!
    Du behöver verkligen inte oroa dig, i Isla Vista är det fest i princip varje dag och då är det hemmafester som gäller. Många som är över 21 åker ändå till IV och festar istället för att gå ut. Så det behöver du inte oroa dig för :)
    Maria Lindberg

    2013-11-23 | 22:02:43

Kommentera inlägget här: