Maria

Santa Barbara City College

det kostar...

Kategori: Allmänt

Skolan idag var jättetråkig, vi pratade bara om skillnaderna mellan olika kulturer. Men vi fick i alla fall ingen läxa! Har nu betalat alla mina kurser plus min kurslitteratur och det är så sjukt dyrt. Framför allt mina kurser, de kostar ungefär lika mycket som en månadslön. Så nu ska jag verkligen försöka att inte köpa småsaker ute så som frozen yoghurt, glass med mera. Känner mig ruinerad!
 
Ytterligare en tjej har flyttat in, Maria från Island. Kul med lite liv i huset, jag och Linda var ju själva i en vecka. Extra roligt att det är så många blandade nationaliteter, och är så glad att ingen är svensk för då måste man prata engelska hela tiden!
 
Snart ska jag och Charlie ute och röra på fläsket med en promenad, har inte blivit så mycket löpning direkt.

Kommentarer

  • Nadja säger:

    Halloj gumman! Fick länken av Arjiris till din blogg. Underbart att få följa din vistelse i USA och se vad som händer med dig. JÄTTEBRA att du lyckades fixa boende innan du åkte och det känns bra att se att du mår gott. Det känns lite tomt här utan dig.
    Många kramar Nadja

    2012-08-24 | 10:10:38

Kommentera inlägget här: